• logo

Siemens, Nokia, Motorola... kdo bude další mobilní mrtvolou?

Přidáno: 30. 1. 2015 00:00:00

30 Leden 2015

Tak nám to pomalu ale jistě vymírá, staří dinosauři končí a na jejich místo se dere mladá krev (kterou samozřejmě v naší nabídce můžete také najít...a to v nemalém zastoupení). Oplakali jsme staré dobré Nokie (a teď nás chraň bůh před Windows Mobile), Ericsson už je také jen blednoucím nápisem na starých modelech a i Motorola už zůstává jen úsměvnou cihlou z minulosti. Další pán na holení...?

Kvůli finančním potížím se Sony v polovině loňského roku zbavilo divize počítačů a notebooků. Přišlo také rozhodnutí o ztenčení portfolia mobilních telefonů. Tento krok je však patrně nedostačujícím, společnost údajně zvažuje odprodej celé mobilní divize.

Ve snaze předejít prohlubující se ztrátě se Sony již od poloviny loňského roku zbavuje méně lukrativních divizí. Divizi počítačů a notebooků Vaio, kterou od japonské společnosti koupilo čínské Lenovo, následovalo rozhodnutí o vyčlenění divize televizí Bravia do samostatné společnosti.

A lukrativní není pro společnost patrně ani mobilní divize, která například loni v říjnu vykázala ztrátu převyšující 1,5 miliardy dolarů (téměř 36 miliard korun). Z červených čísel se chtělo Sony vymanit i rozhodnutím o ztenčení porftolia mobilních telefonů (více zde). Přitom zdaleka nepatří k těm výrobcům, kteří chrlí jeden model za druhým a uživatelé se pak kvůli nepatrným rozdílům v nabídce zcela ztrácejí.

Jenže rozhodnutí o tomto kroku není patrně dostačující. Prosakují totiž zprávy, že Sony zvažuje odprodej celé mobilní divize. Důvodem je údajně obava společnosti ze zhoršení stávající situace. Podle agentury Reuters se šéf Sony Kazuo Hirai nechal slyšet, že je v současnosti se svým týmem otevřen různým možnostem.

Společnost však oficiálně takové zprávy nepotvrdila, ale ani nepopřela. Vzhledem k jejímu dřívějšímu prohlášení o očekávaném až 30% snížení prodejů chytrých telefonů v následujících třech letech by však odprodej mobilní divize, která je pro Sony za současných finančních výsledků spíše přítěží, byl patrně logickým rozhodnutím.

Zvrátit jej může snad jen listopadové prohlášení nového šéfa mobilní divize, musel by se však opravdu snažit. „Neusilujeme o velikost nebo podíl na trhu, ale o lepší zisky," zmínil tehdy Hiroki Totoki. Loni v březnu mělo Sony přitom ještě ambice stát se třetím největším výrobcem smartphonů.

 

Autor: Lukáš Hron
Zdroj: mobil.idnes.cz

Košík

Přihlášení

Doprava

PPL

Čajnamobil.cz

DPD

 

posta

 

ulozenka

 

 

Platby

 

Bankovní převod

 

Dobírka

 

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info